Een aanwervingsgesprek voorbereiden en lukken

Om een goed aanwervingsgesprek te voeren, moet de verantwoordelijke de nodige hulpmiddelen geven aan zijn intuïtie om een efficiënte en werkelijk interactieve communicatie tot stand te brengen.

Hoe een aanwerving voorbereiden?

Hoe de meest pertinente vragen stellen?

Hoe laat men zijn gesprekspartner toe over te komen op een authentieke manier?

Drie vragen onder anderen zullen beantwoord worden gedurende de vorming, naast het verstrekken van praktische hulpmiddelen.

 

De deelnemers zullen het volgende leren :

  • De behoeften van de onderneming bepalen
  • Een aanwervingsgesprek voorbereiden en structureren
  • Een afdoende presentatie geven van de onderneming
  • De samenhang toetsen tussen kandidaat en ondernemingscultuur
  • De persoonlijkheid van kandidaat ontdekken dankzij technieken van actief luisteren
  • Open vragen stellen om zodoende het profiel van de kandidaat te verfijnen
  • Hoe het aanwervinggesprek afsluiten.

 

Behandelde thema's :

  • Verdeling van de tijd van woordvoering
  • Niet verbale taal
  • De vier typen bedrijfscultuur
  • De criteria van bedrijfscultuur: zin, doelstellingen, gebruik van tijd en energie, conflictresolutie strategieën, hiërarchische contacten, individueel afgebakende domeinen, relaties binnen het team, werkmethoden in team, typen van vergaderingen, klimaat
  • Analyse van de taken
  • Technieken van actief luisteren
  • Checklijst van de positionering van de kandidaat: vorming, professionele ervaring, bijzondere kenmerken, intellectuele kwaliteiten, relationele kwaliteiten, kwaliteiten als manager, …
  • De lijst van sleutelvragen (ideale baas, wat zijn de eerste acties bij indiensttreding, hoe zijn voorgaande professionele problemen opgelost,…)

 

Methode :

De theorie wordt geconcentreerd op het essentiële en wordt direct in de praktijk ervaren en gefilmd.

 

Meer info ?

tel. : +32 (0) 67 77 27 27 of e-mail: office@manacoach.com