Beantwoorden aan de verwachtingen van de klanten

Eén verloren klant, tien verloren klanten..…

Onnodig het belang van een sterke en competente klantendienst te herinneren. Vandaag weet men dat naast logistieke kwesties de klantentevredenheid ook vooral wordt zijn oorsprong vindt in de kwaliteit van de dienstverlening.

Vandaar het belang van deze vorming, die voornamelijk gericht is op het luisteren naar de noden en het efficiënt beantwoorden van de verwachtingen van de klanten.

 

De deelnemers zullen het volgende leren :

  •  Klantentevredenheid verhogen
  •  Kwaliteit van diensten en producten zoals ervaren door de klant schatten
  •  Het personeel stimuleren om de klanten optimaal te ontvangen
  •  Het op punt zetten van de basis voor een vertrouwensrelatie
  •  Een efficiënt klachtenbehandelingsysteem op punt zetten
  •  Een ontevreden of agressieve klant te woord staan

Behandelde thema's :

  •  Waarom onze klanten tevreden stellen ?
  •  Wat worden ontevreden klanten
  •  Basistechnieken van communicatie
  •  De basis van een klantendiens
  •  De kenmerken van een goede klantenontvangst (competentie, betrouwbaarheid en punctualiteit)
  •  De gedragingen die vertrouwen opbouwen
  •  Het beheer van persoonlijke stress

 

Methode :

Deze vorming is voornamelijk gebaseerd op verfilmde rollenspellen, gevoed door een eenvoudige en toegankelijke theorie

 

Duur :

2 dagen