De prestatie van je medewerkers evalueren en beheren

Hoe kan je de « interne motor », de motivatie van je medewerkers, in gang steken? Hoe kan je hen individueel zin geven hun volledig potentieel aan te wenden ten dienste van gemeenschappelijk objectief? Deze beslissende competenties komen niet zomaar, zij vergen zeer doelgerichte hulpmiddelen. De technieken van beheer van prestatie ontwikkelen de efficiëntie van de manager en versterken zijn geloofwaardigheid op sleutelmomenten van zijn omgang met zijn medewerkers. Zij houden rekening van zijn motivatietoestand en zijn competentie.

 

De deelnemers zullen het volgende leren :

  • Op een efficiënte manier de 5 types van professioneel onderhoud voeren : doelstellingen bepalen, feedback en positieve kritiek, coaching, delegatie, evaluatie
  • De 4 methodes van leiderschap aanpassen in functie van elke medewerker
  • Het hoofd bieden aan de wijze van weerstand bieden aan verandering
  • Het beheren van stress
  • Het beheren van emoties

 

Behandelde thema's :

  • De 4 manieren van leiderschap (leiden, aanvoeren, ondersteunen, delegeren)
  • Communicatietechnieken
  • Technieken van het voeren van een onderhoud
  • De 5 types van medewerkers (motivatie/competentie)
  • De stadia van autonomie van het individu
  • Technieken van evaluatie, coaching en delegatie
  • De werkwijze van motivatie
  • De empathie
  • Assertiviteitstechnieken
  • Actief luisteren
  • De mechanismen van stress en emoties

 

Methode :

Onmiddellijk in de praktijk uitvoeren van de gegeven theorie met directe training met commentaar en analyse van de gefilmde feedback.

 

Meer info ?

tel. : +32 (0) 67 77 27 27 of e-mail: office@manacoach.com